|
חוד החנית של
רפורמה חברתית
בעוד הפסיכיאטרים עדיין מדדים במעגלים סביב אותו רחוב ללא מוצא שלתוכו הם הובלו, היה עליהם לדלג מעל גופותיהם של הקורבנות המונחים מאחוריהם. אפילו מכונאי רכב לומד על מנועים מה הם, מה מניע אותם, איך הם פועלים לפני צלילתו פנימה עם מפתח הברגים. הפסיכיאטריה לא רק החטיאה הנחה בסיסית זאת, אלא שכלי עבודתה הינם מסוכנים. בִמקום הבנה, המכשירים היחידים שברשותם הם קרן השפע העצומה של מוצרי בית-מרקחת המעוותים את המיינד, מכונות להלם חשמלי וסכיני מנתחים. ומאחר שההנחה הבסיסית אינה מדוייקת, ולמעשה אין להם כל מושג על מהו הדבר שבו הם מטפלים (למעט סימפטומים שניתן להבחין בהם בנקל), הרי שהתוצאות הן מטבען עגומות, אם לדבר בלשון המעטה. למעשה, הפסיכיאטר ד"ר תומס סאז כינה את הפסיכיאטריה הכוח הבודד ההרסני ביותר אשר השפיע על הזירה האמריקנית בחמישים השנה האחרונות.
השאלה הטבעית שמתעוררת היא מה ניתן לעשות בנסיבות שכאלה? הם תבעו עמדת מנהיגות בזכות העובדה שלא היו כל מועמדים אחרים, וכעת מצפים מהם לספק את הסחורה. לרוע המזל, אין להם למעשה שמץ מושג מה הם עושים. זוהי עמדה שקשה להימצא בה. וכך מתקבל הכלל, המתאים כאן ללא כל ספק: אנשים נואשים עושים מעשים נואשים.
ל. רון האברד היה אחד הראשונים שהבחין כי המלך הזה הוא עירום וכי מעשיו נואשים. החל מן הקשר הראשון שהיה לו עם הנושא בשלהי שנות הארבעים, הוא ראה שדבר-מה ממש אינו כשורה: שחצנות, תאוות בצע, היעדר דאגה לפרט וחוסר מיומנות ניכר. הוא ציין בזעם ראוי כי למרות כל הדיבורים על טיפול פסיכיאטרי נאור, הרי שמטופלים קשים לטיפול עדיין אוכסנו כדרך שיגרה בתנאים מחרידים, סוממו עד למצב של הפיכתם ל'צמח' שהותיר אותם עם נזק בלתי הפיך, וטופלו בהלם חשמלי כפעולת הענשה. הוא אף ציין שמעבר למזון, ביגוד ותא מרופד, לא היו ברשותה של הפסיכיאטריה שום כלים להתמודד עם חולי-הנפש.
לסיכום, כתב מר האברד, פסיכיאטריה ייצגה חוסר יעילות, שקרים ואכזריות בלתי אנושית. השערתה הבסיסית סבבה סביב הרעיון שעל-ידי הענשה מספקת ניתן יהיה תמיד להחזיר לאדם את שפיותו; ואם כל מה שנעשה עד כה עלה בתוהו, תמיד ניתן יהיה לכרות את האונות הקדמיות של המטופל. בהיותו מודע לדברים אלה ואחרים, מר האברד הצהיר שתהיה זאת חובתו של הסיינטולוג "לחשוף ולעזור לשים קץ לכל הפרקטיקות הגורמות לנזק גופני בתחום בריאות הנפש". כך נוצר ייסודו של CCHR ועדת האזרחים לזכויות האדם.
|