|
סיבות
לקשיים
ופתרונותיהם
כאב והפעלת לחץ כדי לאלץ אדם ללמידה צייתנית. דוגמאות שכאלה כוללות הכאה עם סרגל על קצות האצבעות, חבטות בישבן ואיומי ענישה אחרים באם התלמיד לא למד על פי דרישת המורה. לעתים קרובות, תלמידים אשר "למדו" בשיטה זו שונאים ללמוד ונתקלים בקשיים רציניים בניסיונות עתידיים ללמוד. כאב והפעלת לחץ משמשים גם כהודאת המורה בכישלונו בביצוע עבודתו.
הניסיון להתעלם מהחלטיותו של אדם על מנת "לגרום" לו לעשות דבר-מה, מעולם לא היה מוצלח. בדיקת הבנתו של האדם ועידוד הרצון והנכונות הכנים של האדם ללמוד הם אלה שתמיד הצליחו. הוראה, היוצאת מנקודת הנחה שהתלמידים טיפשים ושיש לאלצם ללמוד, הורסת את יוזמתו של האדם.
בסיינטולוגיה בודדו הגורמים האמיתיים לקשיי למידה. טכנולוגית הלמידה של ל. רון האברד יכולה לטפל בסיבות לקשיי למידה, ואף חשוב מכך, לאחר שלימדו אדם את טכנולוגית הלמידה, הוא יכול למעשה למנוע את הישנותם של קשיים אלה.
|