|
סיבות
לקשיים
ופתרונותיהם
בעיות עם נושאים קודמים-ודומים
לאחר שאדם פיתח תפיסות מוטעות או הבנה שלא כהלכה בנושאים שלמד בעבר יכול הדבר לעכבו בלימודים העכשוויים. הנושא המאוחר יותר עלול להיראות מסובך או בלתי ניתן להבנה עקב בלבול שנגרם על-ידי אסוציאציה שלא מדעת עם הנושא הקודם.
עקרת הבית שמתקשה באפייה, עשויה שלא להבין שהמתכונים הגרועים שלה נובעים מבלבול קודם שהיה לה בלימודי החשבון בבית-הספר.
רעיונאי שעובד בסוכנות פרסום, אשר לקוחותיו אינם מרוצים ממודעות הפרסומת שלו, אינו רואה שדבר זה נובע מן הבלבול הקודם שהיה לו בנושא דקדוק כשלמד בתיכון, אשר הורס את הקריירה המקצועית שלו.
צלם שאינו יכול לצלם תמונה טובה, עשוי שלא לקשר את קשייו עם לימודים קודמים ותפיסה מוטעית של הרמוניה בין צבעים בשיעורי ציור.
חוסר היכולת להבין נושא עכשווי נובע מבלבולים בנושאים קודמים. עקרת הבית היתה יכולה לאפות עוגות טובות יותר לוּ היתה מבינה שחצי ק"ג שווה ל-500 גרם ולא ל-200 גרם. הרעיונאי של מודעות הפרסומת היה יכול להצליח יותר לוּ היה רואה שבבסיסה של שפתו המאולצת קיים בלבול בדקדוק. תמונותיו של הצלם היו עשויות לזכות בפרסים לוּ היה יודע איך להשתמש בצבעים כדי להגיע להתאמתם באופן נעים יותר לעין.
קיים טיפול ספציפי לדוגמאות מעין אלה שלעיל לגלות את הנושא המוקדם יותר ולהבהיר את התפיסות המוטעות ואת
אי-ההבנות שבו. לאחר מכן יוכל התלמיד ללמוד את הנושא הנוכחי.
בהכשרה של סיינטולוגיה פועלים על פי נוהל זה, וכישלונות הנובעים מבלבולים בנושאי לימוד קודמים נפתרים או נמנעים.
|