|
סיבות
לקשיים
ופתרונותיהם
חוויות למידה קשות מן העבר
הגישות בעבר לנושא ההשכלה לא ידעו את הגורמים המדוייקים לקשיי למידה, ולפיכך שיטות הטיפול בהם לא היו תמיד יעילות.
כמה מניסיונות העבר לתקן לימודים כושלים כללו:
כובעי ליצן מחודדים על ראשם של תלמידים קשי-תפיסה בעודם יושבים בפינה. שיטה זו מעולם לא הפכה תלמיד לנבון יותר, אלא הביאה להשפלתו, והותירה אותו עם רצון מתמעט והולך ללמוד.
שיטות מתוחכמות של למידה ומערכות שינון שבהן התלמיד לומד לצטט כתוכי את החומר כתחליף להבנה מעשית. בעוד שתלמיד, המשתמש בטכניקות מעין אלה עשוי להיראות כמי שלמד דבר-מה, שיטות אלה אינן מעניקות למעשה כל ידע אמיתי שבו האדם יכול להשתמש.
השימוש בסמים כדי להרגיע תלמיד ולהוריד את רמת פעילותו לכאורה על מנת לאפשר לו להתרכז ולהאריך את משך הזמן שבו תשומת ליבו נתונה לנושא. למעשה, שיטה זו הופכת את התלמיד לקהה חושים ובעל יכולת פחותה יותר ללמוד משום שהוא מצוי בתקשורת נמוכה יותר עם העולם הסובב אותו. לסמים מעין אלה ישנן גם תופעות לוואי חמורות, שכללו בעבר מקרים של התאבדות.
|