|
עניינים אתיים ושיפוטיים
בסיינטולוגיה
המטרה היחידה של צדק בסיינטולוגיה היא לבסס את האמת בעניין מסויים ולקבוע אשמה או חפות מפשע. כשדבר זה נקבע, ניתן לקבוע פיצוי מתאים לעוולות. סיינטולוגים החלוקים בדעותיהם יכולים להשתמש בשיטת הצדק של סיינטולוגיה על מנת ליישב את העניינים באופן שליו. כל סיינטולוג יכול להשתמש במערכת הצדק כדי לפתור מחלוקות אזרחיות בינו לבין סיינטולוג אחר או אפילו בינו לבין אדם שאינו סיינטולוג. ומאחר שצדק בסיינטולוגיה הינו הוגן, חסכוני ומתבצע ללא דיחוי, סיינטולוגים מוצאים שערכו רב.
מצופה מכל פעולת צדק בסיינטולוגיה שתושלם בתוך שבוע מיום כינוסה, וכך נחסך מהצדדים המעורבים הדחק הנפשי המיותר, הכרוך בדחיות ארוכות. מצבים נפתרים במהירות, כשהתוצאה היא הטוב המירבי למספר המירבי.
תקנוני צדק כנסייתיים מגדירים ארבע דרגות כלליות של פשעים ועבירות: טעויות, עוונות, פשעים ופשעים חמורים. הם נעים מטעויות קטנות בשוגג או מחדלים ביישום
של מדיניות הכנסייה או של טכנולוגית הסיינטולוגיה, ועד לפשעים ועבירות כנסייתיות חמורות.
תהליכי צדק מתבצעים בידי גופים שזומנו רשמית בידי חברים בכנסייה שהוסמכו לכך באופן מתאים, ומטרתם היחידה היא ביצועה של פעולת צדק ספציפית אחת. גופים זמניים אלה מורכבים מחברי צוות של הכנסייה, או מסיינטולוגים אחרים הממשיכים באותה העת בחובותיהם ובפעילויותיהם הרגילות, אולם ניתנת להם האחריות לפעול בשם הקבוצה בעניין הניצב לפניהם. לא משתמשים בפרקליטים, וכל עניינה של פעולת צדק בסיינטולוגיה היא לקבוע במדוייק את האמת שבמצב, ולתקן באופן הולם כל עוולה שנעשתה. אין כל תמרונים חוקיים או עניינים טכניים המפריעים לקבוע את הצדק או את אי-הצדק, את החפות מפשע או האשמה. מצפים מהאדם להציג את האמת, ובידיעה שהתהליכים הוגנים, זה מה שקורה כמעט ללא יוצא מהכלל. למואשם יש גישה לכל הדו"חות כנגדו, ויש לו הזכות לפגוש ולחקור את מאשימיו.
|