|
המפתח לחיים:
טיפול בעולם שאינו בתקשורת
|
|
קורס המפתח לחיים של
האברד פורץ דרך המחסומים
להבנה והטמעה של נתונים,
כשהוא משתמש באלפי תמונות
כדי לתקשר את גורמי
היסוד של השפה.
|  |
מה שהוא לא עושה, תשע פעמים מתוך עשר, הוא לפנות אל הערות ההסבר בתחילתו של המילון, משום שהוא כבר גילה שכמעט שלא ניתן להבינן. לכן, הדבר שהוא כן עושה הוא להמשיך להיאבק דרך ערפל של חוסר הבנה, לקרוא את ההגדרה, לא להבין אותה ומיד לשכוח אותה.
למעשה, ניתן לקחת עותק של מילון סטודנטים של Merriam Webster, מהדורה עשירית, להסתכל על הערות ההסבר בנוגע לאטימולוגיה, ולמצוא דיון מלומד מאוד ומורכב ביותר על הנושא, שאפילו לא מגדיר MF ו-MD. הן אף לא מוגדרות בגוף המילון עצמו.
כל זה, כמובן, מוביל את התלמיד לשום מקום.
תשובתו של מר האברד היתה הספר 'איך להשתמש במילון', שמשתמש גם הוא באיורים כדי להביא להבנה. 'איך להשתמש במילון' מגדיר לא רק כל סמל ור"ת שבהם התלמיד עשוי להיתקל בנסותו להבהיר מילה, אלא גם איך לבטא אותה ולהבין את ציון המקור שלה, איך לזהות חלקי דיבור וסימני פיסוק, ואפילו דבר בסיסי כמו איך בדיוק מסודרות המילים במילון לפי האלפבית.
התוצאה היא תלמיד שיכול להשתמש במילון מבלי לשקוע באווירת דיכאון של ספקות, תסכול ומבוכה, אלא במקום זאת להשיג את ההבנה שהוא מחפש.

|