|
המפתח לחיים:
טיפול בעולם שאינו בתקשורת
כפי שהוצג בפרק הקודם, מר האברד זיהה את זרעי הבעיה בשנות החמישים, וב-1964 הוא פיתח את טכנולוגית הלמידה המהפכנית שלו. עם זאת, בשלהי שנות השבעים הוא ראה שאפילו הטכנולוגיה שלו דורשת טיפול יסודי יותר, משום ההתדרדרות התרבותית המואצת. עד אותה עת כבר ייצרנו דורות של אנשים אשר הופגזו בכמויות גדולות של מידע שאין הם מבינים, ואשר לקחו על עצמם את תפקיד הצופים. הם אינם בתקשורת עם החיים, כלומר הם אינם מסוגלים לתת או לקבל תקשורות בצורה הולמת.
יתרה מזאת, הוא ראה בבירור שאם מישהו היה יכול להבין באמת את מה שקרא ושמע, והיה יכול לגרום לעצמו להיות מובן על-ידי אחרים, אזי החיים במלואם יהיו פתוחים בפניו. מאידך, במידה שבה אדם אינו יכול להביע את עצמו ולגרום לאחרים להבינו, ואינו יכול להבין את תקשורתם של אחרים, בה במידה יהיו החיים סגורים בפניו. כדי לפתור את הבעיה של עולם שאינו בתקשורת, ל. רון האברד פיתח שיטה שלא רק תוכל להפוך אדם נבער ליודע קרוא וכתוב, אלא אף תגדיל את יכולתו של כל אחד להבין ולהיות מובן.
וזהו המפתח לחיים.
'המפתח לחיים' הוא פריצת דרך רצינית בתחום התקשורת. צעד אחר צעד, הוא מקלף ומסיר את הסיבות מדוע אדם אינו יכול להבין מה הוא קורא, כותב ושומע, ומדוע אחרים אינם יכולים להבינו.

|