|
טכנולוגית הלמידה:
יעילות בלמידה ובהשכלה
המחסום השלישי - המילה שאינה מובנת כהלכה
המחסום השלישי הוא החשוב מבין השלושה. זהו הגורם העיקרי לטיפשות ולמצבים בלתי רצויים רבים אחרים.
המחסום השלישי הזה הוא המילה שלא הובנה כהלכה. הגדרה שלא הובנה כהלכה או הגדרה שמשמעותה אינה מובנת, או מילה שאינה מוגדרת, יכולה לחסום לחלוטין את ההבנה של נושא כלשהו, ויכולה אפילו לגרום לאדם לנטוש לחלוטין את התחום.
ציון דרך זה בשטח החינוך ניתן ליישום כה נרחב בכל-כך הרבה תחומים, אך הוא זכה להתעלמות מצד כל איש חינוך בהיסטוריה.
אם אדם עובר על מילה או סימן שאין לו הגדרה מתאימה עבורם, תופיע אצלו הרגשה ברורה של ריקנות או תשישות. תהיה לו הרגשה של "לא שם", והוא יתחיל לחוש היסטריה עצבנית. אלה תופעות שונות בתכלית מאלה שבשני המחסומים האחרים.

|