-->
Dansk - ScientologiDeutsch - ScientologyDutch - ScientologyEnglish - ScientologyEspaסol - ScientologyFrançais - ScientologieItaliano - ScientologyGreek - ScientologyJapanese - ScientologyMagyar - SzcientolףgiaNorske - ScientologiRussian - ScientologyHebrew - ScientologySvenska - Scientologi
מהי סײנטולוגיה?
חפש
 דף הבית צור קשר  חדשות חנות ספרים מילון מונחים  קישורים  תפריט ראשי


מבוא
סיינטולוגיה -- הרקע שלה ומקורותיה
עקרונות הסיינטולוגיה ויישומם
שירותי הסיינטולוגיה
שירותי צ,פליין וייעוץ רוחני, ושירותי אתיקה וצדק
יעילותה של סיינטולוגיה
כנסיות של סיינטולוגיה ופעילויותיהן
פעילויות הקהילה
רפורמה חברתית
(WISE) המכון העולמי של סיינטולוגיה לעסקים
פעילויות לשיפור חברתי
הסטטיסטיקות והצמיחה של סיינטולוגיה
שאלות ותשובות בנושא סיינטולוגיה
ל. רון האברד
סימוכין
טכנולוגית הלמידה: יעילות בלמידה ובהשכלה

המחסום השני – מדרג תלול מדי

המחסום הבא הוא מדרג למידה תלול מדי. כלומר, אם מאלצים תלמיד לבצע פעולה חדשה מבלי שהבין את הפעולה הקודמת, התוצאה היא בלבול.

ישנה סדרה שונה של תגובות גופניות המופיעות כתוצאה ממחסום זה. כאשר אדם נתקל במדרג תלול מדי, הוא חווה מעין בלבול או התנודדות.

בדרך כלל הקושי מיוחס לפעולה החדשה, בעוד שהוא נובע, למעשה, מן הפעולה הקודמת. האדם לא לגמרי הבין חלק כלשהו מוקדם יותר, ולאחר מכן נכנס לבלבול באשר לקטע החדש. המחסום הזה ללמידה ניכר במיוחד בנושאים שבהם משולבת פעילות מעשית.

קח לדוגמה אדם שלומד לנהוג. הוא אינו יכול לתאם היטב בין רגליו לידיו כדי להעביר מהלך במכונית באופן ידני בעודו שומר על נסיעה בנתיב אחד. יימצא שהקושי מונח באיזושהי פעולה מוקדמת יותר בנושא החלפת מהלכים. ייתכן שהוא עדיין לא חש בנוח בהחליפו מהלכים כשהמנוע כבוי והמכונית עומדת. אם זיהית זאת, ניתן להיכנס נמוך יותר במדרג, ולהעלות את האדם לנקודה שבה הוא יכול להחליף את המהלכים בקלות במכונית עומדת לפני שיבצע את אותה הפעולה כשהמכונית נמצאת בתנועה.

הקודםהבא
 

| דף הבית | קישורים | מילון מונחים | חנות ספרים | דואר אלקטרוני | דעתך (סקר) | Scientology |
| Scientology (Italiano) | Scientology (Deutsch) | Scientologie (Français) | Scientology (Español) |
© 2000-2004 Church of Scientology International כל הזכויות שמורות

למידע על סימנים מסחריים