|
טכנולוגית הלמידה:
יעילות בלמידה ובהשכלה
עם זאת, המחסום של מילה שלא הובנה כהלכה חשוב לאין שיעור משני האחרים. יש לו קשר הדוק ליחסי אנוש, לחשיבה ולנושאים אחרים. הוא קובע כשרון או היעדר כשרון, והוא המפתח למה שפסיכולוגים ניסו במשך שנים לבדוק, מבלי שזיהו מה הוא היה.
אדם עשוי להיות או שלא להיות מבריק כמתכנת מחשבים, אך יכולתו לעשות את התנועות של תכנות מחשבים תלויה אך ורק בהגדרות. ישנה איזושהי מילה בתחום תכנות המחשבים שהאדם הכושל לא הגדיר או לא הבין, ולאחר מכן הופיעה אי-יכולתו לפעול בתחום תכנות המחשבים.
דבר זה חשוב ביותר משום שהוא מסביר מה קורה לעשייה, וכן ששיקומה של העשייה תלוי אך ורק באיתור ובהבנה של כל מילה שלא הובנה כהלכה בנושא.
קורא שמגיע עד לתחתיתו של עמוד רק כדי לגלות שאינו זוכר דבר ממה שקרא זה עתה, חווה את התופעה של מילה שלא הובנה כהלכה. מילה כזאת תימצא תמיד ממש לפני שהחומר נמחק במיינד שלו.
התגלית הסוחפת הזאת ניתנת ליישום בכל רובד של פעילות, והיא פותחת לרווחה את השער להשכלה.

|