|
תיאורה
של סיינטולוגיה
|
|
האדם מחולק לשלושה חלקים: גוף, מיינד
והאדם עצמו ׀
היישות הרוחנית
או התטן.
| |
חלקיו של האדם
מתגלית זו עבר מר האברד לתאר במדוייק את חלקיו של האדם.
ראשית קיים הגוף עצמו. הגוף הינו ההרכב הפיסיקלי או החומר הפיסיקלי המאורגן של האדם, בין אם הוא חי או מת. אין זאת היישות עצמה.
לאחר מכן קיים המיינד, המורכב בעיקרו מתמונות.
לבסוף, והחשוב מכל, הוא התטן. התטן אינו דבר. הוא יוצרם של דברים.
הבכיר ביותר משלושת חלקי האדם, הוא כמובן התטן, מאחר שבלי התטן לא יהיו כל מיינד או חיים בגוף, אך מאידך, ללא גוף או מיינד ישנם עדיין פעילות וחיים בתטן.
התטן משתמש במיינד שלו כמערכת בקרה בינו לבין העולם הפיסיקלי. המיינד אינו המוח. המוח הוא חלק מן הגוף ואינו קובע את האינטליגנציה. ניתן להשוותו למרכזיה. אם היית אומר שמִרכזת הטלפונים היא האינטליגנציה של החברה שאותה היא משרתת, יהיה זה כמו לומר שהמוח הוא האינטליגנציה של האדם. הדבר פשוט אינו נכון. המוח הוא פשוט צינור מוביל, אשר, בדומה לקו טלפון, נושא מסרים. המיינד צובר רישומים של מחשבות, מסקנות, החלטות, תצפיות וקליטות חושיות של תטן במשך קיומו. התטן משתמש במיינד שלו בעת הטיפול בחיים ובעולם הפיסיקלי. הגוף (ובכללו המוח) הוא מרכז התקשורת של התטן. הוא עצם פיסי, לא האדם עצמו.
|