|
ל. רון האברד:
כיצד מפעלו השפיע
על העולם
פריצת הדרך בחינוך
באמצע שנות הששים, הביאו מחקריו של מר האברד בתחום החינוך לפרסומה של סדרת טכניקות פורצות דרך בנושא הלמידה. השימוש השיגרתי בשיטות אלה בקרב חברי הקהילה בכנסיות הסיינטולוגיה ברחבי העולם, הביא להפצתן במהירות אל תוכניות חונכוּת ופרוייקטים חינוכיים בארצות רבות. להשפעתן של תגליות אלה נודעו השלכות מרחיקות לכת במתן תשובה למשבר בחינוך.
להכנסתה של פסיכולוגיה ניסויית אל תוך כיתות הלימוד במהלך שנות החמישים היה חלק מכריע בכישלונן של מערכות החינוך שלנו, אשר המשיך בטרנספורמציה ההדרגתית של בתי-ספר ממוסדות לימוד אל מרכזי תראפיה.
העובדה שיוסי לא יכול עוד לקרוא ולכתוב, היתה חשובה פחות מאשר איך יוסי מרגיש לגבי היותו אנאלפבית. את מקומם של קריאה, כתיבה וחשבון תפסו "חינוך לערכים", "הכשרה להשגת בטחון עצמי" וכן "חינוך המבוסס על התוצאות", והסטטיסטיקות בתחום החינוך קרסו.
הסטטיסטיקות מפחידות, והן מציגות תמונה לא רק של תלמידים שמרימים ידיים בעטיה של המערכת, אלא שהם אף הופכים לפושעים. בראשית שנות התשעים, לא פחות ממאה אלף תלמידים בארצות-הברית נהגו להביא עמם אקדח לבית-הספר כל יום. באותה תקופה, שבעה-עשר אחוזים מן המעצרים שהתבצעו בארה"ב בעקבות פשעים אלימים היו מעצרים של קטינים. מספר הילדים שנעצרו באשמת רצח גדל בשמונים וחמישה אחוזים בין השנים 1978 ל-1991. משרד המשפטים האמריקני העריך אז כי כמעט מיליון אנשים צעירים בגילאי 12 עד 19 נשדדו, נאנסו או הותקפו על-ידי בני גילם. מתוך העבריינים הצעירים שנעצרו, שמונים וחמישה אחוזים היו אנאלפביתים. במילים אחרות, אלה שיצרו את התנאים המסוכנים בבתי-הספר היו בדיוק אותם התלמידים שמערכת החינוך איכזבה.
|