|
האסמכתאות של דת הסיינטולוגיה
"המונח דת ביפן משמעו ללמד את המקור, את מוצאו של המקור", הוא כתב. בצטטו שיר אשר "קודם להופעת הנצרות ביפן", הוא ביטא את ההשקפה היפנית ש-"קיימים שבילים רבים לרגלי ההר, אולם מראה הירח זהה בפיסגה". הנקודה, לדבריו, היא ש-"כאשר קיימים קווי דמיון רבים כל-כך בין דתות, מדוע להתמקד בהבדלים שביניהם?"
הוא הוסיף, "הרעיון שאדם חי קודם לכן הינו עתיק יומין, ומקובל במלואו על-ידי דתות המזרח. תיאורית הסיינטולוגיה ועיסוקה המעשי מתבססים על רעיון זה, שאדם הינו ישות רוחנית אשר כונתה 'תטן' על-ידי מר האברד, שאדם מסוגל להיזכר בתקופות חייו הקודמות, ושבתור ישות רוחנית מעשיו בעבר קובעים את מצבו בהווה.
"יפן היא ארץ שבה דתות מדגישות את העלאת יכולתו הרוחנית של האדם. מנקודת מבט יפנית, סיינטולוגיה היא אכן דת הדומה לדתות אחרות שכבר קיימות כאן.
"יש בה קווי דמיון הקרובים לדתות היפניות יותר מאשר אלה של דתות המערב, ומסיבה זו היא עלולה להיות בלתי מובנת במערב, בהיותה שונה מדתות מקובלות אחרות."
ואף על פי כן, הוא סיכם, "אין אפשרות להגיע לכל החלטה, השונה מההחלטה שסיינטולוגיה הינה דת."
|