|
עניינים אתיים ושיפוטיים
בסיינטולוגיה
צדק בסיינטולוגיה גם מגן על הקבוצה מפעולות הרסניות של אנשים. אפשר להעמיד לצדק אדם, המסרב לפעול בצורה אתית ומבצע פשעים כנגד הקבוצה באופן כללי, בניסיון ליישרו. לפי חומרת עבירותיו, ועדת העדויות עשוייה להמליץ על פיצויים ותיקונים מתאימים, עם התחשבות בנסיבות מקלות. העונש הקיצוני ביותר שיכול לקבל אדם הוא גירושו מהכנסייה. דבר זה יכול לקרות כאשר נעשות פעולות בוטות המכוונות להשמיד את סיינטולוגיה או סיינטולוגים, או כאשר האדם הוכיח בבירור שאינו מסכים עוד עם מטרות הכנסייה, והוא מתנגד להן באופן פעיל. אדם כזה הראה כי הוא מתנגד למה שסיינטולוגיה מייצגת. באמצעות הכרזה פומבית על גירושו של האדם, סיינטולוגים במעמד מכובד מוזהרים ויכולים להימנע מפגיעתו עד לזמן שבו פעולותיו יהיו תואמות יותר לקבוצה.
צעדים נוספים לא ננקטים בידי הכנסייה או חבריה, שכן צדק נעשה בכך שהאדם הוצא מהקבוצה. הגירוש מסיינטולוגיה הוא גזר הדין החמור ביותר שכל סיינטולוג יכול לקבל, שכן הוא מונע ביעילות כל התקדמות במעלה הגשר. כאשר האדם גורש, הוא מוכרח ללכת לדרכו ולארגן את חייו ללא תקשורת נוספת, עזרה או הדרכה נוספת מהכנסייה, אשר עסוקה מאוד בנתינת עזרתה לאלה שרוצים בה בכנות. האדם המגורש אינו עוד חלק מסיינטולוגיה, ואינו יכול ליהנות עוד מיתרונותיה, לרבות גישה לתהליכי הצדק של סיינטולוגיה, ולא משנה מהם הקשיים שבהם הוא נתקל.
בכל פעולת צדק, אפילו גירוש מהכנסייה, אם האדם הנשפט אינו מרגיש שהפעולה צודקת, יש לו למי לפנות כדי לקבוע את העובדות ולתקן את העניינים, במידת הצורך. מאחר שצדק בסיינטולוגיה מתבסס אך ורק על קביעתה של האמת, האדם הישר בטוח ביודעו שיקבל טיפול הוגן.
|