|
עניינים אתיים ושיפוטיים
בסיינטולוגיה
חוק הצד השלישי
כלי חשוב נוסף, שבו סיינטולוגים משתמשים בקביעות לשם שיפור חייהם, להסרת מחסומים שמאטים את התקדמותם במעלה הגשר ולשיפור מצבי הפעולה באופן כללי, הוא חוק הצד השלישי. חוק זה, שהוגדר לראשונה בידי מר האברד, מבהיר את הסיבה העומדת בבסיסם של כל הקונפליקטים בין בני-האדם בין אם בבית, בקהילה או באומה. הנוסח המדוייק של חוק זה אומר:
"צד שלישי חייב להיות נוכח ובלתי ידוע בכל מריבה, כדי שקונפליקט יתקיים.
"או
"על מנת שמריבה תתרחש, חייב צד שלישי בלתי ידוע להיות פעיל ביצירתה בין שני יריבים פוטנציאליים.
"או
"בעוד שמקובל בדרך כלל להאמין כי נדרשים שניים על מנת ליצור ריב, חייב להתקיים צד שלישי, והוא חייב לפתח אותו כדי שיתרחש קונפליקט אמיתי."
החבר לעבודה הקנאי, אשר באופן קבוע משמיץ את עמיתו לעבודה בפני המעביד, השכן רע-הלב אשר מוריד בערמומיות בערכה של אישה בפני בעלה, העובד-לשעבר הממורמר, שמדבר רעות על חברה בפני לקוחותיה כולם יכולים להוות צד שלישי בקונפליקט המביא לנזק רציני להישרדות. עד שאותו צד שלישי לא ייחשף, אותו צד שלישי חבוי אך אמיתי מאוד יכול לחולל שמות ניכרות, במונחים של הרעת מצבי פעולה בכל הדינמיקות. לפיכך, אין זה נדיר למצוא את חוק הצד השלישי בשימוש עם נוסחאות מצבי הפעולה, כדי, למשל, להציל נישואין או ידידות. עם זאת, כמו עם איתורה של האישיות האנטי-חברתית, מר האברד נזהר ודייק בהגדרת יישומו של כלי זה, כדי שלא ייעשה בו שימוש לא צודק.
|