|
עניינים אתיים ושיפוטיים
בסיינטולוגיה
משהגדרנו כך מהו הטוב, יהא הרע ההיפך מטוב, ויהווה כל דבר שהוא הרסני יותר מאשר בונה לאורך הדינמיקות. דבר הגורם ליותר הרס מבנייה הוא מרושע מנקודת מבטו של האדם, דור העתיד, הקבוצה, המין, החיים או החומר ביקום הפיסיקלי, שאותם הוא משמיד.
לסיכום, מעשה או החלטה הם נכונים במידה שבה הם מקדמים הישרדות לאורך הדינמיקות, ולהיות צודק לחלוטין יהיה לשרוד לנצח. מאידך, מעשה או החלטה הם שגויים במידה שבה הם מנוגדים להישרדות לאורך הדינמיקות, כשהם פוגעים יותר משהם עוזרים.
עם הבנה איתנה של הגדרות אלה, הסיינטולוג מצוייד היטב כדי לקבוע באופן הגיוני את דרך פעולתו.
ההגיון שבשמירה על תקני אתיקה גבוהים הינו פשוט. למרות שעקרונות האתיקה המודרניים הסתבכו מעבר לכל תקווה בניגודי אינטרסים שכיחים ובשטחים אפורים של התנהגות, אין לשכוח כי הישרדות טובה יותר, גם לפרטים וגם לקבוצות, עוברת דרך ציות להסכמות אלה. מכאן, הסיינטולוג שומר את חוק ארצו, הוגן בעסקיו עם אחרים ונאמן במערכות היחסים שלו. הוא יודע שמאחר שכל אדם הוא טוב ביסודו, יש לו חוש חד מלידה באשר למה אתי ומה אינו. לפיכך, כאשר אדם מחלל את חוש האתיקה האישי שלו, הוא מאבד מיד לאחר מכן את כבודו העצמי, ומתחיל להתדרדר מכאן ואילך.
|