|
המפתח לחיים:
טיפול בעולם שאינו בתקשורת
לא כל אחד סובל ממגבלה זאת, כמובן, אך כמעט כולם סובלים ממנה במידה כזו או אחרת. הצג את המשפט "להשיב טובה תחת טובה" לקהל אנשים, ותמצא שרובם לא יוכלו להגדיר את המילה "תחת". אולם זוהי מילה שמשתמשים בה מאות פעמים בכל יום.
מגרעת זאת אינה מסווגת את כולם באופן אוטומטי כאנאלפביתים, אך היא מראה שניתן להגדיל את הבנתו של כל אחד, למעשה. וכאשר נכניס למשוואה את העובדה, שמר האברד גילה בראשית העשור הקודם שכאשר אדם נתקל במילה שאינה מובנת כהלכה הוא מפסיק להבין את מה שמופיע לאחר מכן או שאינו תופס זאת באופן מלא או אינו מודע לכך, אזי נוכל לראות במערכת זאת של נסיבות את המקור לעולם מבולבל קמעה ומנותק מתקשורת.
אם כן, שוב הופיעה כאן הבעיה שעמדה מולו: איך אתה יכול ללמד את השפה, את השימוש בה, את המבנה שלה ואת המילים שלה מבלי להתייחס לבעיה של המילים שאינן מובנות כהלכה? הדבר נראה כבלתי אפשרי. לא היתה שום דרך להשתמש במילים כדי להגדיר מילים בעזרת מילים, כאשר אפילו המילים הבסיסיות ביותר לא היו מובנות. או שמא היתה דרך?
הדבר הנחוץ, החליט מר האברד, היה דרך למנוע לחלוטין את האפשרות שתאפשר לתלמיד להיתקל במילים שייתכן שהוא לא יבין אותן כהלכה. הפתרון שהוא פיתח שיקף את הפשטות שבגאוניות:
תמונות.
איורים, ליתר דיוק. אלפי איורים.

|