|
טכנולוגית הלמידה:
יעילות בלמידה ובהשכלה
ל. רון האברד פיתח תשע שיטות נפרדות של 'הבהרת מילים' וכן טכנולוגיות נלוות לטיפול בהשפעה שיש למילים שלא הובנו כהלכה ולמידע כוזב. בכל שיטה יש דרך שונה לאיתור ליקויים בהבנה, לזיהוי המילה הבסיסית שלא הובנה כהלכה, ולאחר מכן לעזור לאדם להשיג הבנה מלאה של אותה מילה כדי שיוכל להשתמש בה כחלק מאוצר המילים שלו. אלפי שעות מחקר ומאות אלפי ניתוחי-מקרה הושקעו בפיתוח תשע השיטות האלה.
במהלך שתים-עשרה או שש-עשרה השנים, או יותר, שתלמיד מבלה בבית-הספר, ההצטברות הלא מודעת של מילים וסימנים לא מבוארים עלולה להוות מחסום רציני לידיעה וליצרנות בחיים. כמו כן, כאשר אדם נתקל במילים או בסימנים שאין הוא מבין תוך כדי הפעילויות היומיומיות שלו מחוץ לכותלי הכיתה, גם אלה יגבילו בסופו של דבר את יכולותיו.
בעזרת הטכניקות של 'הבהרת מילים' ניתן "להציל" וסוף סוף להבין ולהשתמש בנושאים שלמים שלא הובנו בזמנם, ובשל כך לא ניתן היה להשתמש בהם מאוחר יותר בחיים. כזה הוא כוחה של הבהרת מילים שלא הובנו כהלכה. בכל מקום שבו אנשים נכנסים לתקשורת, כזו שנמסרת או כזו שמתקבלת, יימצא שימוש רב-תועלת בטכנולוגיה של 'הבהרת מילים'.
מר האברד העיר פעם: "העתיד הינו החזית היחידה שאין לה גבולות, והחזית שכולנו ניכנס אליה ונחצה אותה, ולא משנה מה נעשה." די לכל אחד בקריאה של כותרות החדשות כדי להבין שהבעיות החברתיות, בכל קהילה למעשה, מחריפות והולכות, מה שמבשר עתיד עגום. סמים, פשע, אבטלה, עוני ואלימות הם כולם סימנים המעידים עד כמה הפכו כישלונות החינוך לנרחבים. רבים מאלה שנלכדו בבעיות כאלה יכלו להיות אנשים מאושרים ופרודוקטיביים יותר לו רק פשוט למדו כיצד ללמוד. טכנולוגית הלמידה, אם ישתמשו בה, תציל הן את הדור הזה והן את הדורות הבאים.
כדי ללמוד איך ללמוד כל נושא ביתר יעילות, בקרו באתר הרשת באינטרנט 'טכנולוגית הלמידה', שכתובתו http://www.studytechnology.org.

|