|
טכנולוגית הלמידה:
יעילות בלמידה ובהשכלה
טכנולוגיה להגברת ההבנה
בשנים שבאו אחרי פריצת הדרך של ל. רון האברד בנושא חשיבותה של המילה שלא הובנה כהלכה, הוא פיתח מכלול ניכר של טכנולוגיה, אשר מאפשרת לאדם להתמודד עם המילים או הסימנים שלא הובנו כהלכה, אשר בהם הוא נתקל.
העברת רעיונות ממיינד אחד לאחר או לאחרים מתבססת על מילים, סימנים, צלילים, תמונות, רגשות והקשרים מן העבר. מבין אלה מופיעות בראש ובראשונה, בכל תרבות מפותחת, המילים. הן יכולות להיכתב או להיאמר. בעוד שקיימים נושאים שלמים העוסקים בהתפתחותן ובמשמעותן של מילים, ורבים מהם מלומדים מאוד ובעלי ערך, הרי שבפועל, מעולם לא נעשה מחקר על ההשפעה שיש למילים או על התוצאות של שימוש מוטעה במילים או של הבנה לקויה של מילים.
העובדה שלא נחקרה או שלא היתה ידועה לפני פיתוח טכנולוגית הלמידה בידי ל. רון האברד, היא שזרימת הרעיונות בכל מסר או תחום למידה עלולה להיחסם באופן כזה, שמאותה נקודה והלאה תדוכא כל הבנה או תפישה נוספת. יתרה מזאת, המילה שלא הובנה כהלכה עלולה אפילו להתנהג בצורה כזאת שתגרום לבערות, אפתיה ומרדנות בכיתה, ותגרום להורדת התפוקה במקום העבודה.
לא זו בלבד שגורמים אלה לא נתגלו לפני סיינטולוגיה, אלא ששום טכנולוגיה אף לא היתה קיימת, כמובן, כדי לפתור את הבעיה.

|