|
טכנולוגית הלמידה:
יעילות בלמידה ובהשכלה
סקר בריטי שהוזמן על-ידי הסנדיי
טיימס הלונדוני מגלה, למשל, ש-42 אחוזים מהנשאלים לא היו מסוגלים לסכם את מחירי התפריט של המבורגר, צ'יפס, עוגת תפוחים וקפה. אחד מכל ששה תושבים בריטים לא היה מסוגל לאתר נכונה את בריטניה על המפה.
הן מדיווחים רשמיים והן מדיווחי התקשורת עולה שניכרת מגמת התדרדרות בתחום החינוך במרבית המדינות המערביות מקומות שבהם קיומו של חינוך ציבורי מעולה היה פעם מובן מאליו.
מספרים קודרים אלה מתבטאים במצב כלכלי מדכא לא פחות. העלות של יצרנות חלשה או מבוזבזת, אבטלה ופשע לעולם העסקים ברחבי העולם נאמדת ב-300 מיליארד דולר בשנה. עסקים נאלצים לפתח תוכניות הבראה משלהם וללמד את עובדיהם את המיומנויות הבסיסיות של קריאה, כתיבה וחשבון הנדרשים לתפקודם בעבודה.
נראה כי אין מחסור ברעיונות ובתיאוריות לביצוע רפורמות בחינוך. אלא שתוכניות
אלה נוטות ליצור בעיות כמספר הבעיות
שהן פותרות.
למשל, כאשר המשבר בחינוך עלה לכותרות, אמריקה הפעילה מדיניות בלימה "קשוחה" והוסיפה דרישות לסיום הלימודים, כל זאת בהנחה שהצבת אתגר קשה יותר לתלמידים יביא לשיפורים בביצוע. מה שקרה היה ההיפך הגמור. המדיניות הגדילה, במקום להפחית, את שיעורי הנשירה בכמה ערים. נשיא הסתדרות המורים האמריקנית טען "זה מגוחך להגביה את המשוכה לילדים שמלכתחילה אינם מסוגלים לקפוץ."

|