|
פרק 10
טכנולוגית הלמידה: יעילות בלמידה ובהשכלה

תידו של כדור הארץ שלנו יהיה נתון יום אחד בידי ילדינו. באיזו מידה הם יהיו מצויידים כדי לקדם את החברה הלאה? אפשר שהמדד הבדוק ביותר הוא מידת ההצלחה שבה אנו מחנכים אותם למילוי התפקיד הזה. למרבה הצער, על פי כל הסימנים, לא עמדנו באחריות זאת. בימים שבהם איכות החינוך חשובה יותר מאי-פעם בהיסטוריה, בתי-הספר נכשלים בתפקידם בקצב מדאיג ביותר.
הטרגדיה של התלמיד האמריקני מאפיינת את הבעיות החינוכיות שעומדות בפני מרבית המדינות המערביות. לאמריקה היתה פעם אחת ממערכות החינוך הטובות בעולם, אלא שבמשך קרוב לשלושה עשורים מתמודדת המערכת הזאת עם משבר עצום.
אצל למעלה מ-52 אחוזים מהתלמידים שעוזבים או מסיימים את בית-הספר התיכון, לא קיימות מיומנויות הקריאה והכתיבה הנחוצות למילוי הצרכים היומיומיים המינימליים.
שיעור הנשירה מבתי-הספר התיכוניים האמריקניים באיזורים עירוניים שאינם יוקרתיים, נע בין 30 ל-50 אחוזים.
לדברי נשיא אחד מארגוני המורים, עד 50 אחוזים מכלל המורים החדשים נוטשים את המקצוע בחמש השנים הראשונות. מחקר נוסף משנת 1996 מתקן זאת ל-30 אחוזים. כך או אחרת, זהו בזבוז של משאב חיוני. מחריד לא פחות הוא ממצא אחר של הדו"ח, לפיו
למעלה מ-40 מדינות בארצות-הברית העסיקו מורים שלא הוסמכו כראוי בנושאים שהם לימדו בכיתות.

|