|
העיסוק המעשי בסיינטולוגיה
איך סיינטולוגים מקבלים הכשרה?
במהלך מחקרו, ל. רון האברד עשה כברת דרך רבה בשאלה מהי הדרך הטובה ביותר ללמד אנשים. התפתחויות אלה מיושמות בשירותי ההכשרה הניתנים על-ידי הכנסייה. הוא בודד את יסודות הלימוד וערך אותם לטכנולוגית למידה. טכנולוגית למידה היא תחום נפרד בפני עצמו, והיא חלה על כל נושא נלמד. משתמשים בה בכל ההכשרה של סיינטולוגיה, אך היא יעילה בה במידה בלמידתו של כל נושא אחר.
עם המרכיבים, הייחודיים לחדר קורסים של סיינטולוגיה, נמנה המפקח, מומחה בטכנולוגית הלמידה, המיומן באיתור ובטיפול בכל מכשול או מחסום להבנה שבהם עשוי אדם להיתקל. המפקח אינו מרצה, ואף אינו מוסיף את גירסתו לנושא. נקודה זאת חשובה, משום שהתוצאות המושגות על-ידי סיינטולוגיה נובעות אך ורק מיישום מדוייק של הטכנולוגיה, בדיוק כפי שנכתבה על-ידי מר האברד. נושא זה כבר נחקר, נבחן והוכח כמביא תוצאות על-ידי יישומו. גירסאות מילוליות המועברות ממורה לתלמיד יכילו, באופן בלתי נמנע, סילופים מן המקור, גם אם בשוגג, עד אשר יעילותה של סיינטולוגיה תאבד. זאת הסיבה לכך שתשומת לב נכבדת מוקדשת כדי להבטיח שהתלמיד יקבל רק את הגירסה הנקייה, כפי שנכתבה או נאמרה
על-ידי מר האברד עצמו.
המפקח עוזר לתלמיד להבין את החומר, בהדגישו כל הזמן את ההבנה והיישום. נמצא כי שיטה זאת של השכלה מאפשרת לאנשים להבין יותר, ולהיות מסוגלים להשתמש בצורה טובה בהרבה במה שלמדו, מאשר שיטות ההוראה המסורתיות.
ההכשרה של סיינטולוגיה מאפשרת לכל אחד ללמוד בקצב שלו. כל קורס מאורגן סביב מה שמכונה "דף מעקב", המצאה נוספת של טכנולוגית הלמידה שפותחה על-ידי מר האברד. דף מעקב הוא אמצעי לארגון והצגת חומרי הלימוד של הנושא, בדרך של צעד אחר צעד, כדי להקל על הלמידה. דפי מעקב מציגים את הסדר של הלמידה ותרגילי היישום המעשיים שעל פיו יש לנהוג.
|