|
העיסוק המעשי בסיינטולוגיה
חומרי הלימוד של שירות ההכשרה בסיינטולוגיה מורכבים מספרים, פרסומים אחרים, סרטים והרצאות מוקלטות של ל. רון האברד. אלה ערוכים בדף המעקב, והתלמיד לומד אותם לפי סדר הופעתם בדף. התלמיד עובר מצעד אחד למשנהו רק כאשר הוא מוכן. לא קיים מצב של "הישארות מאחור", אין כל ציפיות ממנו לקבל את הנתונים באופן עיוור, או השפלות אחרות מעין אלה, הנפוצות כל-כך במערכת החינוך של ימינו. שירות ההכשרה של סיינטולוגיה הינו לתועלת האדם בלבד; התקדמותו האישית בידע היא הגורם הקובע את ההתקדמות.
מאחר שהדגש הוא על עשייה ולא על למידה לשם למידה, התלמיד מוצא עצמו מהר מאוד עובד עם אחרים על ההיבטים המעשיים של הקורס, כשהם לומדים יחד להיות מיומנים במה שלמדו. אווירה של עזרה הדדית שורה בכל חדר קורסים של סיינטולוגיה.
בנוסף ללמידה, כל חדר קורסים של סיינטולוגיה דורש יישום ישיר של הנתונים שנלמדו. עם התקדמותו של התלמיד בדף המעקב, הוא נדרש להדגים מושגים, ליישם את המידע על מאורעות בחייו שלו, ולתרגל את הנוהל או הטכניקה הנלמדים עד שהוא מומחה ביישומם. קיים איזון בין למידת עקרונות הסיינטולוגיה לבין יישום מעשי של עקרונות אלה. התוצר של קורס בסיינטולוגיה הוא מישהו אשר לא רק מבין את אשר למד, אלא אף יכול להדגים את הבנתו באמצעות יישום.
ישנם חדרי קורסים למטלות קריאה והקשבה להרצאות מוקלטות, בעוד שחדרי קורסים אחרים שמורים לתלמידים המתרגלים את יישום חומרי הלימוד.
מאפיין נוסף של ההכשרה בסיינטולוגיה הוא השימוש בסרטים כאמצעי ללימוד יישום טכני נכון. סרטים אלה עוסקים בהיבטים מסויימים של סיינטולוגיה, ומראים בדיוק איך הם מתיישמים באודיטינג. ל. רון האברד כתב סרטים אלה, ורבים מהם הוא גם הפיק, ביים וקריין.
כאשר תלמיד מסיים הכשרה כלשהי, מוענקת לו תעודת גמר כדי לציין השגת רמה מסויימת של ידע או מיומנות.
|