|
האסמכתאות של דת הסיינטולוגיה
בתארו את עיקרי היסוד של הדת, ציין ד"ר וילסון שהסיינטולוגיה "מציעה לנאמניה נתיב מדורג אל נאורוּת רוחנית. היא טוענת כי היא משחררת את נאמניה מהתוצאות ההרסניות של טראומות מן העבר, בין שחוו אותן בהווה או בחיים קודמים. אין בה דוֹגמוֹת, ובעוד שסיינטולוגיה מכירה ביישות העליונה, במונחים מופשטים, בתור "הדינמיקה השמינית", היא נמנעת מלנסות לתאר את מאפייניה". בסיכום פשוט הוא כתב, "סיינטולוגיה היא מערכת מהימנה של אמונה ושל עיסוק דתי מעשי, המעוררת אצל שוחריה נאמנות רצינית ומעמיקה."
עמדה דומה ביטא רג'י דֶריקבורג, פרופסור לסוציולוגיה של הדת באוניברסיטת ליל III, בעיר ליל שבצרפת. לאחר מחקר מקיף של הסיינטולוגיה, שכלל ראיונות עם 285 סיינטולוגים צרפתים, פרופסור דריקבורג הגיע למסקנה שזוהי דת אותנטית.
"היא מאפשרת להולכים בדרכה להסיק מסקנות לגבי אירועים קוסמיים, היסטוריים ואישיים". הוא ציין בהמשך כי "היא מאפשרת למאמין להשתכנע בכך שבידיו הפתרון לגאולה אישית וקבוצתית; היא מאפשרת לאדם להיות גורם בחייו ולא תוצאה של גורמים חיצוניים."
הוא סיכם בנוסף, כי סיינטולוגיה מסתמכת על התנסות אישית, המאפשרת לכל אדם בקהילה ליצור זיקה אל אופיו הרוחני.
חוקר נוסף אשר הגיע למסקנות דומות הוא פרופסור לוני ד. קליבר. פרופסור קליבר, מומחה אמריקני חשוב בנושא הדת אשר פרסם כמה ספרים, לימד והירצה בהרחבה על הנושא במשך שלושים ושלוש השנים האחרונות, הצהיר כי "סיינטולוגיה עומדת בבירור בהגדרה המדעית של כל מסורת דתית, עוסקת בבירור בהשגת השאיפות של כל חיפוש דתי ומציגה בבירור את מימדיה של כל קהילה דתית."
|