|
הארגון ליישום הלמידה:
מהפיכה בחינוך
עוד בשנת 1950, ל. רון האברד הביע דאגה עמוקה בנוגע לאיכותו הדלה של החינוך ה"מודרני" כביכול.
"הילדים של היום הם התרבות של המחר" הוא כתב. "תכליתה ושאיפתה של כל חברה, בטפלה בבעיות החינוך, הן שיפור היכולת, שיפור היוזמה והעלאת הרמה התרבותית, ובאמצעותם שיפור רמת ההישרדות של אותה חברה. וכאשר חברה שוכחת דבר מאותם דברים, היא הורסת עצמה על-ידי אמצעי החינוך שלה."
עשרות שנים מאוחר יותר, הוכח כי השקפתו של מר האברד היתה מדוייקת. כמו כן, אם ההתדרדרות בשיטות החינוך של החברה לא תיעצר, ניתן יהיה לצפות לפירוד חברתי גובר והולך. אולם, אף על פי כן קיימת תקווה, משום שמר האברד פיתח טכנולוגיה חינוכית פורצת-דרך שביכולתה להפוך
בתי-ספר למוסדות בעלי הישגים לימודיים חסרי תקדים, אשר ימירו את האנאלפביתיות המתפשטת באופן מדאיג באופקים חדשים של הזדמנות.
|