|
חוד החנית של
רפורמה חברתית
כמנהגה מתמיד, כנסיית הסיינטולוגיה יצאה לקרב בהגנה על החלפת רעיונות חופשית ובשם הכבוד לזכויות הכלל. בעוד שמחוקקים דנים באמצעי הסדרה שהינם ככלות הכל שרירותיים או אפילו הרסניים, הגיחה כנסיית הסיינטולוגיה לחזית המאמצים להבטחת חופש הדיבור באינטרנט, על-ידי הגנה על קניין רוחני. בדיוק כפי שחוקת ארה"ב מבטיחה את חופש הדיבור, היא אף מצהירה כי "לקונגרס תהיה הסמכות לקדם את פיתוח המדע והאומנויות השימושיות, על-ידי הבטחת זכויותיהם הבלעדיות של סופרים וממציאים על כתביהם ותגליותיהם לתקופת זמן מוגבלת. . ." זכויות מקבילות אלה חיו בדו-קיום למעלה ממאתיים שנה, והופעתו של האינטרנט אינה יכולה להקטין או לבטל אף אחת מהן.
הכנסייה הגיחה כקול מנוסה ומוכר בדיון שסבב סביב התקיימותם של חופש הדיבור וזכויות קניין רוחני בסייבר ספייס. לדוגמה, כתוצאה ממקרה, שהיווה נקודת מפנה, אשר היה קשור באחריותם הפוטנציאלית של מספקי גישה לאינטרנט אשר מספקים את האמצעים המאפשרים לכל המשתתפים לגשת אל האינטרנט, בין אם למען מטרות לתועלת הציבור ובין אם למטרות שהן הרסניות ככלות הכל הכנסייה הפעילה פרוטוקול חלוצי המאפשר למספקי הגישה להגיב מהר למקרים של ניצול לרעה של האינטרנט מבלי להפריע לפרטיות או לחופש הדיבור של רובם הגדול של משתתפי האינטרנט המצייתים לחוק. בדומה, בהחלטות של בתי-משפט הן בארצות-הברית והן מחוצה לה, הכנסייה מפתחת נוהלים המיועדים לחשיפת זהותם של אנשים האחראים לשידור חומר לא חוקי, כגון פורנוגרפיה של ילדים ועותקים מזוייפים של קניין רוחני, מבלי לחדור ללא צורך לפרטיותם של האחרים. ניסיונה והישגיה של הכנסייה בנושא זה היו לציוני דרך עבור מחוקקים בארצות-הברית ומחוצה לה, המנסים לנסח חוקים ותקנות בנוגע לאינטרנט.
דרך המגזין FREEDOM, הכנסייה חקרה וחשפה מספר מפרי חוק ידועים לשמצה שפעלו באינטרנט, אשר יצרו איום לחופש זה במעשים המפרים את החוק שבוצעו בעולם המקוון. הכנסייה אף יצאה עם פרוטוקולים חדשניים שפיתחה עם מספקי גישה לאינטרנט, המקלים על החלפת רעיונות חופשית, על מידע ונושאי דיון ציבוריים באינטרנט, בעודם שומרים על זכויות הקניין הרוחני המעוגנות בחוק ליוצרי עבודות בעלות עניין ציבורי. כאשר ההגיון והחוק זכו להתעלמות, נקטה הכנסייה צעדים משפטיים להגנה על הקניין הרוחני של סיינטולוגיה מפני העתקה והפצה לא חוקית, דבר שהביא לתקדימים משפטיים המהווים ציון דרך אשר שומר על החופש והזכויות החוקיות של אלה שמשתמשים בדרך המהירה והרחבה של העברת מידע.
תוצאת מסירותה של הכנסייה היתה הן לתועלת החופש והן לתועלת האינטרנט עצמו. כפי שציין משפטן וכותב טור בנושא האינטרנט, ג'ונתן רוזנואר, "האינטרנט לא יתרחב לעולם אם לא תהיה לאנשים היכולת להגן על עבודותיהם היצירתיות במסגרת יציבה של חוקי זכויות יוצרים. תביעותיה של סיינטולוגיה מסייעות לפיתוחו."
חברי הכנסייה אף עובדים לצדם של מומחי צמרת של הסייבר ספייס כמו "אבי האינטרנט" וינטון סרף וחלוצים המתמחים בהיבטים החוקיים של גישה למידע, במטרה למצוא דרכים חדשות להגנה על האינטרנט מניצולו באופן שלילי. בהבחינה בעובדה שהטכנולוגיה אוצרת בתוכה או שיכולה ליצור את הפתרונות לבעיות הסייבר ספייס, תמכה הכנסייה ביוזמות אשר הובילו בסופו של דבר לתוכנה, המאפשרת למשתמשים "להסתיר" או לחסום תוכן לא רצוי, ללא הצורך בהתערבות או בצנזורה ממשלתית.
אסור בתכלית האיסור להתיר שפתרון לבעיות של חופש הדיבור יכלול הגבלה של חופש הדיבור. לפיכך, מאמציהם של חברי הכנסייה תורמים באופן ניכר לעוצמתו של האינטרנט, ועוזרים לשמור אותו חופשי מעולן של תקנות, בעודם מגינים על זכויותיהם של אותם אנשים יצירתיים שהוגים רעיונות חדשים ועל עבודות אמנות ועבודות שהן פרי מחקר ולימוד.
|